Bericht namens de Huisartsen Spoedpost
Beste patiënt,
Hierbij doen wij een oproep aan u om buiten kantooruren alleen met de Huisartsen Spoedpost te bellen als uw vraag echt niet kan wachten tot de volgende werkdag.
Op dit moment is het erg druk bij de Huisartsen Spoedpost. Hierdoor loopt de wachttijd aan de telefoon enorm op. Het is op dit moment helaas niet mogelijk om de telefonisch bereikbaarheid uit te breiden.
Wel wil de Huisartsen Spoedpost goed bereikbaar blijven voor zorg aan iedere patiënt die dringend medische zorg nodig heeft.
Wanneer belt u wel/niet de Huisartsen Spoedpost?
U kunt daarnaast op de website van de Huisartsen Spoedpost (www.spoedzorghilversum.nl) op een snelle manier zelf bepalen of u contact moet opnemen met de Huisartsen Spoedpost (digitale zelftriage*), ook krijgt u daar adviezen. Bijvoorbeeld of u wel of niet moet bellen als uw kind koorts heeft. Of kijk op www.thuisarts.nl, een website gebouwd door huisartsen voor patiënten of download de app ‘Moet ik naar de dokter’.
We begrijpen dat het voor u belangrijk is om met uw medische vragen terecht te kunnen bij een huisarts. Toch vragen wij van u om de Huisartsen Spoedpost alleen te bellen voor spoedeisende huisartsenzorg. Alleen op die manier kunnen we ervoor zorgen dat iedere patiënt die in de avond, nacht en het weekend direct medische hulp nodig heeft, die hulp op tijd krijgt.
Hartelijk dank,
Namens uw huisarts J.G.C.M. Beelen en alle medewerkers van de Huisartsen Spoedpost,
*Triage is het bepalen van de urgentie bij een hulpvraag. Triage heeft als doel dat wachttijden zo kort mogelijk blijven én dat een patiënt de juiste zorg op het juiste moment krijgt, bij de juiste hulpverlener.
Publicatiedatum: 17-05-2022